Του Κώστα Παρασκευόπουλου / info@eurohoops.net
Το όνομα του Νίκολα Γιόκιτς δεσπόζει στις κλήσεις της εθνικής Σερβίας για το προσεχές «παράθυρο» της FIBA.
Ο μεγάλος αστέρας των Ντένβερ Νάγκετς θα είναι μάλιστα ο αρχηγός για την ομάδα του Ντούσαν Αλιμπίγιεβιτς, στα δύο ματς που θα γίνουν για τον Γ’ Όμιλο των προκριματικών της ευρωπαϊκής ζώνης, για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2027.
Η Σερβία αρχικά θα παίξει στην Ελβετία (2/7) και μετά θα υποδεχθεί τη Βοσνία/Ερζεγοβίνη (5/7).
Στη Media Day που έγινε στη Σερβία, ο Γιόκιτς μίλησε για τα συναισθήματα που νιώθει: «Τα συναισθήματα είναι σίγουρα πολύ πιο δυνατά και διαφορετικά. Εδώ, εκπροσωπείς τους παίκτες και τους προπονητές με τους οποίους συνεργάζεσαι. Εκπροσωπείς την πόλη σου, τη χώρα σου και την οικογένειά σου. Τα συναισθήματα είναι απίστευτα δυνατά».
Για τη συμμετοχή του, στην εθνική, ο σταρ των Νάγκετς τόνισε: «Ίσως μέρος αυτού να προέρχεται από ένα αίσθημα ενοχής για το απογοητευτικό αποτέλεσμα που πετύχαμε στο τελευταίο τουρνουά. Για να μπορώ να πάω σπίτι χωρίς να ντρέπομαι», είπε ο σταρ του Ντένβερ με ένα χαμόγελο. «Θέλουμε να επιστρέψουμε εκεί που ανήκουμε».
Όσον αφορά στο ότι θα είναι αρχηγός της Σερβίας, εξήγησε: «Μου έχει δοθεί αυτή η τιμή και το προνόμιο. Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος αν το αξίζω, δεδομένου ότι τόσα πολλά σπουδαία ονόματα έχουν «φορέσει το περιβραχιόνιο του αρχηγού» πριν από εμένα. Υπάρχουν παιδιά εδώ που είναι μεγαλύτερα από εμένα, αλλά ο προπονητής μου το εμπιστεύτηκε. Θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να αναλάβω αυτή την ευθύνη στο γήπεδο».
Αναφορικά με το συναίσθημα της συμμετοχής του, με την εθνική, ο Γιόκιτς υπογράμμισε: «Είναι πάντα το ίδιο συναίσθημα. Έχω παίξει με μερικούς από αυτούς τους τύπους στο παρελθόν, ενώ άλλους τους γνωρίζω για πρώτη φορά. Είναι πάντα προνόμιο και χαρά να βρίσκομαι εδώ. Περνάμε χρόνο μαζί, απολαμβάνουμε την εμπειρία…».
Σε ερώτηση για τη σεζόν που έκανε με το Ντένβερ στο NBA, απάντησε: «Αποκλειστήκαμε στον πρώτο γύρο. Κάποιοι λένε ότι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει περισσότερα, αλλά αν κάποιος σε νικήσει στα Playoffs, τότε αυτή η ομάδα ήταν καλύτερη. Αν μπορούσαμε να κερδίσουμε, θα το είχαμε κάνει».
Γνωρίζοντας το πόσο αγαπούν οι Σέρβοι οπαδοί την εθνική ομάδα τους, ο Γιόκιτς πρόσθεσε: «Ελπίζουμε να παίξουμε τον εντός έδρας αγώνα μας μπροστά σε ένα γεμάτο γήπεδο. Έχουμε όλο το κίνητρο που χρειαζόμαστε επειδή ξέρουμε για τι παίζουμε. Είναι πάντα ξεχωριστό να παίζεις μπροστά στους φιλάθλους μας, στον κόσμο μας και κάτω από τη σημαία μας. Θα θέλαμε πολύ να δούμε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους στις κερκίδες».
Όσο για την επίσκεψη του, σε θέατρο ο σταρ των Νάγκετς, εξήγησε: «Πηγαίνω και στο θέατρο στις ΗΠΑ μερικές φορές. Προσπαθώ να ζω σαν οποιοσδήποτε φυσιολογικός άνθρωπος. Το απολαμβάνω…».
Τέλος, για τον ομοσπονδιακό τεχνικό της χώρας του, Ντούσαν Αλιμπίγιεβιτς, συμπλήρωσε: «Γνωρίζω τον προπονητή εδώ και πολύ καιρό. Έχουμε κοινούς φίλους. Παίξαμε ακόμη και εναντίον ο ένας του άλλου όταν προπονούσε τη Βοϊβοντίνα. Έχασε από εμένα τότε. Ίσως αυτός είναι ο τρόπος του να με εκδικηθεί τώρα. Όσο για τη σχέση μας, έτσι ήταν πάντα με τους προπονητές των εθνικών ομάδων. Έχω πολύ καλή σχέση με τον Σβέτισλαβ Πέσιτς. Πάντα μοιραζόμουν απόψεις και με τον Ντούλε. Υπάρχει πάντα επαφή και η επικοινωνία ήταν πάντα καλή».
Αλιμπίγιεβιτς: “Ο Γιόκιτς απολαμβάνει να παίζει για τη Σερβία”
Από τη μεριά του, ο Αλιμπίγιεβιτς σχολίασε αρχικά στη Media Day για τον Γιόκιτς: «Δεν ήταν ποτέ πραγματικά θέμα. Από την πρώτη μέρα, η επικοινωνία μας έδειχνε πάντα προς αυτή την κατεύθυνση (σ.σ. ότι θα αγωνιστεί με την εθνική ομάδα). Δεν έχει προκαλέσει ποτέ κανένα πρόβλημα. Ήταν μια πολύ απλή ιστορία από τη στιγμή που ανέλαβα ως προπονητής. Όποτε του το επιτρέπουν οι υποχρεώσεις με την ομάδα του, θα είναι με την εθνική ομάδα. Είναι κάποιος που πραγματικά απολαμβάνει να εκπροσωπεί τη χώρα του – τον κάνει χαρούμενο, τον κάνει να νιώθει ικανοποιημένος και αγκαλιάζει όλα όσα συνεπάγεται. Άλλοι προπονητές εθνικών ομάδων έχουν πει το ίδιο πράγμα αμέτρητες φορές. Και τώρα όλοι μπορούμε να δούμε τον τρόπο που συμπεριφέρεται – είναι στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Γι’ αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι το κατάλληλο άτομο για να είναι αρχηγός της Σερβίας».
Ο κόουτς της Σερβίας πρόσθεσε: «Κάθε παίκτης που έρχεται σε επαφή σημαίνει κάτι για μένα. Μερικές φορές έχω την εντύπωση ότι οι άνθρωποι δημιουργούν αυτή την αφήγηση ότι επειδή ο Γιόκιτς είναι εδώ, τίποτα άλλο δεν έχει σημασία. Αυτό απέχει πολύ από την αλήθεια. Και πάνω απ’ όλα, ο Γιόκιτς δεν είναι ο τύπος του ανθρώπου που θα ήθελε να αντιμετωπίζονται τα πράγματα με αυτόν τον τρόπο. Ένα άτομο δεν έχει σώσει ποτέ τον κόσμο. Ναι, έχουμε τον καλύτερο παίκτη στον κόσμο μαζί μας και κάθε χώρα θα ένιωθε τιμή να έχει κάποιον σαν αυτόν στο ρόστερ της – σίγουρα το νιώθουμε αυτό. Αλλά κάθε παίκτης που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα για αυτά τα προκριματικά του Ιουλίου αξίζει σεβασμό. Βλέπω να αναπτύσσεται μια πολύ θετική ατμόσφαιρα και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς. Η σεζόν είναι τόσο μεγάλη και απαιτητική που αυτοί οι τύποι δεν αξίζουν τίποτα άλλο παρά σεβασμό».
Όσο για την προετοιμασία, ο Αλιμπίγιεβιτς ανέφερε: «Σε κάθε προκριματικό παράθυρο, πάντα τόνιζα ότι συγκεντρώσαμε το καλύτερο δυνατό ρόστερ που ήταν διαθέσιμο εκείνη τη στιγμή. Αυτό σημαίνει ότι κάθε παίκτης που ήταν διαθέσιμος απάντησε στο κάλεσμα χωρίς δισταγμό. Δεν πρόκειται να χάσουμε χρόνο μιλώντας για απουσίες. Το ίδιο ισχύει και τώρα – αυτή είναι η καλύτερη ομάδα που θα μπορούσαμε να συγκεντρώσουμε. Όλα φαίνονταν καλά μέχρι στιγμής. Ας ελπίσουμε ότι η υγεία θα παραμείνει στο πλευρό μας».
Τέλος, ο κόουτς εξέφρασε την πεποίθησή του, ότι η Σερβία είναι φαβορί στα επόμενα δύο παιχνίδια: «Είναι στην ανθρώπινη φύση να υποτιμούμε τους αντιπάλους, παρόλο που η ιστορία μας έχει διδάξει το αντίθετο. Πριν από το πρώτο προκριματικό παράθυρο, εναντίον των ίδιων αντιπάλων, υπενθύμισα σε όλους ότι η Σερβία είχε χάσει από την Ελβετία πριν από λίγο καιρό. Σκεφτείτε το πρώτο μας παιχνίδι, όταν χάναμε με 23 πόντους πριν ανακάμψουμε με χαρακτήρα και τεράστια προσπάθεια. Πραγματικά δεν βλέπω κανένα λόγο για τον οποίο θα πρέπει να ξεγράψουμε οποιοδήποτε αντίπαλο. Ναι, είμαστε η Σερβία. Ναι, θεωρούμε τους εαυτούς μας μια δύναμη του μπάσκετ. Αλλά το παρελθόν μας έχει διδάξει σημαντικά μαθήματα. Πρέπει να προσεγγίζουμε κάθε παιχνίδι με τον απόλυτο σεβασμό».
Διαβάστε ακόμη:
- Σερβία: Με Γιόκιτς στο “παράθυρο” Ιουλίου, “ρεπό” ο Μιλουτίνοφ
- Σερβία – Τουρκία 78-82: Άντεξε με Οσμάν, Γιουρτσεβέν, καθάρισε με Μπιμπέροβιτς!
- ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΗ Τουρκία με Σερβία: 2/2 και πρόκριση με “διπλούς” Οσμάν & Γιουρτσεβέν
Κάνε το