Όταν ο Αντώνης Φώτσης έγραψε (ελληνική) ιστορία στο ΝΒΑ

Του Βαγγέλη Παπαδημητρίου/ info@eurohoops.net

Η 22η Σεπτεμβρίου είναι μία ιστορική ημέρα για το ελληνικό μπάσκετ, χωρίς καμία υπερβολή.

Μία τέτοια ημέρα πριν από 22 χρόνια (2001), ο Αντώνης Φώτσης έγινε ο πρώτος γηγενής Έλληνας που υπέγραψε σε ομάδα ΝΒΑ.

Θα έλεγε κανείς πως άνοιξε τον δρόμο για τους επόμενους Έλληνες, σε μία λίστα με αρκετές παρουσίες.

Όλα ξεκίνησαν στις 27/6/01, όταν οι Γκρίζλις επέλεξαν στον Φώτση στο #48. Η συμφωνία τους έγινε επίσημη μερικούς μήνες αργότερα.

Μόλις στα 20 χρόνια του, ο Έλληνας φόργουορντ έγινε επίσημα παίκτης του Μέμφις στις 22/9/01, με εγγυημένο συμβόλαιο (περίπου) 330.000 δολαρίων.

Το ντεμπούτο του έγινε στις 9/11/01 στο Λος Άντζελες κόντρα στους Λέικερς (ήττα με 110-86). Στα 12′ που έμεινε στο παρκέ είχε 4 πόντους (2/7 σουτ) και 2 ριμπάουντ.

Στις 22/2/02, ήρθε η μία και μοναδική φορά που αγωνίστηκε σε αγώνα NBA ως starter.

Οι Γκρίζλις ηττήθηκαν εντός έδρας από τους Σανς με 72-78, με τον Φώτση να μετράει 2 πόντους (1/3 σουτ) και 1 ριμπάουντ σε 9′.

Όλα αυτά απέναντι στον Ιάκωβο Τσακαλίδη, έναν εκ των παικτών που αγωνίστηκαν στο ΝΒΑ με ελληνικό διαβατήριο.

Μία… κουλή ιστορία που μπορείτε να θυμηθείτε εδώ.

Η ΝΒΑ καριέρα του Φώτση ολοκληρώθηκε την σεζόν 2001/02 με 3,9 πόντους-2,2 ριμπάουντ και 40,4% ευστοχία σε 29 ματς και 12′.

Όσο για τις κορυφαίες επιδόσεις του, είχε ρεκόρ καριέρας 21 πόντους, 9 ριμπάουντ, 2 ασίστ, 2 κλεψίματα και 2 μπλοκς.

Η συνέχεια γνωστή σε όλους μας, με τον Φώτση να επιστρέφει στην Ευρώπη και να κατακτά τα πάντα με τον Παναθηναϊκό.

Η καριέρα του περιλαμβάνει επίσης Ρεάλ Μαδρίτης, Ντιναμό Μόσχας, Αρμάνι Μιλάνο και από το 2017 τον Ηλυσιακό.

Η νέα σεζόν ετοιμάζεται να τον βρει ξανά στα παρκέ. Όπως ακριβώς γίνεται από το 1996 μέχρι και σήμερα!

Δείτε εδώ τα τελευταία νέα

Κάνε το την Αγαπημένη σου πηγή για Μπασκετική Ενημέρωση.

Πρόσθεσε το Eurohoops στην Google
Related Post