By Aris Barkas/ barkas@eurohoops.net
Yeni modele göre mevcut 13 hissedar kulüp, organizasyonun temelini oluşturmaya devam edecek. Bu sistemin en dikkat çekici noktalarından biri ise EuroLeague’den ayrılmak isteyen kulüpler için uygulanacak çıkış şartları.
Eurohoops’un haberine göre, organizasyondan ayrılma bedelinin 100 milyon euroya yükselmesi beklenirken, bu rakamın “artı tazminat” maddesiyle birlikte 200 milyon euroya kadar çıkabileceği belirtiliyor.
Önümüzdeki sezon, NBA Avrupa projesi henüz hayata geçmediği için üst düzey kulüplerin en üst seviyede mücadele edebileceği tek organizasyon EuroLeague olmaya devam edecek. Bu nedenle kulüplerin, gelecekte farklı bir organizasyona katılabilmeleri için sözleşmelerindeki çıkış maddeleri korunuyor.
Mevcut sistemde EuroLeague’den ayrılma bedeli 10 milyon euro ve buna ek olarak oluşabilecek zararların karşılanmasını içeriyor. Ancak ligin değerinin artmasıyla birlikte, bu “artı tazminat” kaleminin toplam maliyeti gelecek yıldan itibaren yaklaşık 200 milyon euro seviyesine taşıyabileceği ifade ediliyor.
Avrupa basketbolunda son dönemde hızla yükselen ekonomik değerler göz önüne alındığında, bugün oldukça yüksek görünen bu rakamın ilerleyen yıllarda daha da artabileceği değerlendiriliyor.