Ergin Ataman: “Hedefimiz İkinci Tura Altıda Altı Yaparak Yükselmek”

by Eurohoops Team / info@eurohoops.net 

Eurohoops Türkiye’yi YouTube’da takip etmek için tıklayın!

Eurohoops Türkiye’yi Instagram’da takip etmek için tıklayın! 

A Milli Erkek Basketbol Takımı Başantrenörü Ergin Ataman, 2027 FIBA Dünya Kupası Avrupa Elemeleri’nde Bosna Hersek ve İsviçre ile oynanacak karşılaşmalar öncesinde açıklamalarda bulundu.

Grupta dörtte dört yaparak liderliği garantilediklerini hatırlatan Ataman, sıradaki hedeflerinin iki maçı da kazanıp ikinci tura namağlup yükselmek olduğunu söyledi.

“Şu anda dörtte dörtle namağlup durumdayız. Özellikle Sırbistan’a karşı aldığımız iki galibiyet bize ciddi bir avantaj sağladı. Avrupa Şampiyonası’ndaki ikinciliğimiz sayesinde şu anda Avrupa sıralamasında birinci sırada yer alıyoruz. Yani Avrupa’nın en formda takımı olarak gösteriliyoruz.

Oyuncularımızın tamamı büyük bir özveriyle kampa katıldı. NBA’de, EuroLeague’de, Avrupa’da ve Türkiye’de oynayan tüm oyuncularımız bu yaz penceresinde de bizimle birlikte olacak. Geçtiğimiz hafta çalışmalarımıza İstanbul’da başladık, ardından Antalya’daki Gloria Tesisleri’nde kısa ama verimli bir kamp dönemi geçirdik. Rusya’yla bir hazırlık maçı oynadık. Artık önümüzde hedef maçlarımız var.”

“Mutlak galibiyet hedefiyle gidiyoruz”

Bosna Hersek deplasmanının zorlu geçeceğini belirten Ataman, grup liderliği garanti olmasına rağmen galibiyet hedefiyle sahaya çıkacaklarını ifade etti.

“İlk olarak Bosna Hersek deplasmanına çıkacağız. Bosna Hersek, grupta özellikle ikincilik için iddialı bir takım. Bizim grup liderliğimiz garanti olsa da sert bir maç bizi bekliyor. Sonuçta Bosna basketbolu önemli bir ekol. Tecrübeli oyunculara sahipler, ayrıca NBA’den kadrolarına kattıkları yeni bir oyuncu da var. İstanbul’daki maçı farklı kazanmıştık ama deplasmana da mutlak galibiyet hedefiyle gidiyoruz.

Ardından 6 Temmuz’da Sinan Erdem Spor Salonu’nda İsviçre ile son maçımızı oynayacağız. Hedefimiz bu iki maçı da kazanıp ikinci tura altıda altı yaparak yükselmek.”

Tecrübeli çalıştırıcı, grubu namağlup tamamlamanın Dünya Kupası bileti anlamına gelmediğini de vurguladı.

“Elbette grubu namağlup ve lider tamamlamamız Dünya Kupası’nı garantilemiyor. Çünkü çapraz gruptan İtalya, Litvanya ile İngiltere veya İzlanda gibi güçlü rakipler gelecek. İkinci tur maçları ise ağustos ayının sonunda oynanacak. Biz de ağustos ortasından itibaren hazırlıklarımıza yeniden başlayacağız.”

U17 Milli Takımı’ndan iki oyuncu A Milli Takım radarında

Ergin Ataman, U17 Milli Takımı’nda forma giyen iki oyuncunun ağustos ayında A Milli Takım kampına davet edilebileceğini de açıkladı.

“Aslında U17 Milli Takımı Dünya Şampiyonası’nda mücadele etmiyor olsaydı, mevcut kadrodan bir ya da iki oyuncuyu A Milli Takım aday kadrosuna davet etmeyi düşünüyordum. Ancak Dünya Şampiyonası aynı tarihlere denk geldi.

Şu anda öncelikli beklentimiz U17 Milli Takımımızın Dünya Şampiyonası’nda madalya kazanması. Ardından ağustos ayındaki kamp döneminde bir ya da iki oyuncuyu A Milli Takım kadrosuna dahil edebiliriz.

17 yaş elbette çok genç bir yaş. Ancak gerçekten gelecek vadeden iki oyuncumuz var. Onların durumunu önümüzdeki süreçte değerlendireceğiz.”

Ataman, son olarak takımın hazırlık seviyesinden ve oyuncuların motivasyonundan son derece memnun olduğunu sözlerine ekledi.

Basketbol gündemindeki en son gelişmeler için tıklayın!
EuroLeague gündemindeki son haberler için tıklayın!
NBA gündemindeki son haberler için tıklayın!

'u Favori Basketbol Kaynağınız Olarak Kullanın.

Eurohoops'u Google'a Ekleyin
Related Post