Του Aρη Μπάρκα/ barkas@eurohoops.net
Η Ευρωλίγκα επιβεβαίωσε την Παρασκευή την έναρξη της μετάβασης σε ένα μοντέλο “franchises”, διατηρώντας τους 13 συλλόγους-μετόχους στο μπλοκ της, συμπεριλαμβανομένης της Ρεάλ Μαδρίτης.
Ένα από τα βασικά ζητήματα αυτής της εξέλιξης είναι ότι με την μετατροπή σε “franchises”, η αποχώρηση από την Ευρωλίγκα θα είναι πολύ ακριβή για οποιονδήποτε.
Όπως έχει ήδη γράψει το Eurohoops, η ρήτρα αποχώρησης αναμενόταν να αυξηθεί σε 100 εκατομμύρια ευρώ και ο αριθμός αυτός μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 200 εκατομμύρια ευρώ.
Είναι αλήθεια ότι την επόμενη σεζόν, με το πλάνο του ΝΒΑ να ξεκινά το 2027, οι κορυφαίες ομάδες πρέπει να παίξουν σε μια κορυφαία διοργάνωση, με την Ευρωλίγκα να είναι η μόνη επιλογή, και η ρήτρα αποχώρησης συνεχίζει να υφίσταται.
Έτσι, αν μια ομάδα θέλει να λάβει μέρος στη νέα διοργάνωση και να κάνει μια προσφορά να συμμετάσχει σε αυτόν, έχει τον τρόπο να το κάνει.
Ωστόσο, η ρήτρα αποχώρησης είναι επί του παρόντος 10 εκατομμύρια ευρώ συν αποζημίωση για ζημίες, και εδώ είναι που τα πράγματα αρχίζουν να φτάνουν σε επίπεδα πρωτόγνωρα στο ευρωπαϊκό μπάσκετ.
Το βασικό κομμάτι είναι η αναφορά “συν ζημιές”, η οποία, ανάλογα με την συνεχώς ανερχόμενη αποτίμηση του πρωταθλήματος, μπορεί να καταλήξει στα 200 εκατομμύρια ευρώ ήδη από το επόμενο έτος.
Φυσικά, με τα νούμερα που κυκλοφορούν στο ευρωπαϊκό μπάσκετ να γίνονται όλο και πιο αδιανόητα σε σύγκριση με όσα είχαμε συνηθίσει ακόμη και δύο χρόνια πριν, ακόμη και αυτός ο αριθμός μπορεί να καταλήξει να είναι μετριοπαθής ως πρόβλεψη.
Κάνε το
την Αγαπημένη σου πηγή για Μπασκετική Ενημέρωση.
